V automobilovém světě nalezneme mnoho kuriozit. Jedním z nich je třeba neformální soutěž o nejrychlejší pohybující se nábytek.
Už jste někdy viděli stůl vybavený motorem o objemu 3,5 litru dopovaným orajským plynem pro maximální výkon? Ne? Tak se dívejte.
Tento speciál, příznačně pojmenovaný Fast food, tedy rychlé jídlo, má síly na rozdávání, je totiž stvořen z poměrně vzácného vozu Reliant Scimitar Sabre, britského sporťáku, který navíc dostal motor 3,5 V8 od Roveru. Vše je doplněno systémem pro vstřik oxidu dusíku, který umí řádně zamíchat s výkonem vozu. Ten nebyl zveřejněn.
Vůz prolétl půlkilometrovou trať, přičemž na jejím konci měl vůz rychlosti 114 mil za hodinu, tedy 182 km/h. To přitom není maximální rychlost, jde jen o rychlost na konci rovinky.
Rychlé jídlo překonalo předchozí rekord pojízdného gauče. Jeho rychlost byla jen 147 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?