Bugatti při oficiálním představení svého Veyronu SuperSport zveřejnilo několik detailů ohledeně tohoto skvostu.
Tím nejdůležitějším, ovšem jen z psychologického hlediska, je to, že maximální rychlost bude opět omezena. Ačkoliv Bugatti dosáhlo se svým strojem, který obdařilo výkonem 1200 koní, rychlosti 431 km/h, neúprosný omezovač ho zarazí na 415.
Přesný důvod nebyl zveřejněn, očekává se ale, že se zde naráží na problém s pneumatikami. Už standardní Veyron má namontovaný omezovač, který jej zarazí o několik desítek kilometrů v hodině dříve, než u udávaných čtyř set. Pro dosažení maximální rychlosti musí vůz projít kontrolou zejména pneumatik.
Žádný výrobce pneumatik podle všeho nebyl schopen garantovat, že jejich výrobky extrémní rychlost přežijí.
Dalším poznatkem je, že vyrobeno bude 40 kusů Veyronu Super Sport. Půjde o poslední kusy ze třísetkusové série tohoto vozu.
A jako bonus - test Veyronu SS v pořadu Top Gear.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?