Volvo by rádo ještě více atakovalo luxusní značky. Její šéf by rád zaútočil i na jeden z vrcholů většiny automobilek.
Třída těch nejluxusnějších vozů je velmi lukrativním segmentem. Místo, kde zatím velmi úspěšně úřaduje trojka z Německa - Audi A8, BMW 7 a Mercedes Benz S, přičemž přihlíží například Lexus LS, Jaguar XJ a Volkswagen Phaeton, možná obsadí i Volvo.
V tomto segmentu je možné nastavit marži velmi vysoko, což slibuje i slušné zisky. Ovšem je třeba za tyto peníze i něco nabídnout.
Pokusy o vstup do tohoto segmentu jsou poměrně vlažné, Lexusu se i přes hi-tech, které se mu do jeho vozu podařilo natlačit, stále na většině trhů nedaří dohnat Němce, Volkswagen se svým Phaetonem spíše tápe. Konzervativita kupujících je zde znát.
Volvo nicméně přichází o pouhý stupínek výše. Bylo zvyklé pohybovat se v segmentu luxusních vozů, byť o třídu níže. Mohlo by tedy zaútočit i v prezidentské třídě?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?