Japonská Honda začne dodávat na automobilové trhy USA a Japonska první elektromobily v roce 2012. Podle výkonného prezidenta firmy budou elektromobily Honda navrženy na krátké vzdálenosti, uvedl v úterý server BBC.
Společnost také plánuje začít v roce 2012 vyrábět hybridní automobil s bateriemi, které lze dobíjet ze sítě.
Takonobu Ito, prezident a ředitel Hondy, v rozhovoru pro agenturu Bloomberg uvedl, že během roku uvede firma na trh hybridní vůz Civic.
Ito řekl, že budoucnost je plně svázána s výrobou automobilů s nízkými emisemi oxidu uhličitého.
Honda, která už nyní vyrábí hybridní značky Insight a CR-Z, si tak stanovila pevné datum výroby elektromobilů. Letos začne prodávat hybridní verzi vozu Fit.
Jeden z hlavních konkurentů automobilky Honda, japonská firma Nissan, už přijímá objednávky na vlastní značku elektromobilu značky Leaf. Ten přijde na americký a japonský trh koncem letošního roku. Toyota hodlá vyrobit svůj první čistě elektrický vůz v roce 2012.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?