Dopravně-bezpečnostní kampaň s názvem Nemyslíš - zaplatíš! bude pokračovat i příští rok. Ministerstvo totiž vypsalo výběrové řízení na zajištění kampaně za celkovou částku 45 milionů korun, sdělil ve čtvrtek Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva.
Měly by se natočit tři nové televizní spoty se zaměřením na dodržování bezpečné vzdálenosti mezi auty, viditelnost účastníků silničního provozu a na problematiku motocyklistů. Veškeré informace budou v nejbližších dnech zveřejněny na Informačním systému o veřejných zakázkách. Zájemci mohou své nabídky podávat do 28. 6. 2010.
Některá dosavadní témata, jako například alkohol a drogy za volantem, používání bezpečnostních pásů či dětských autosedaček a bezpečnost na železničních přejezdech zůstanou v kampani i nadále.
"Jsem rád, že naše úspěšná kampaň bude moci pokračovat i v příštím roce, a pevně věřím, že bude dále napomáhat stále se zlepšujícímu trendu v počtu úmrtí na českých silnicích," řekl ministr dopravy Gustav Slamečka.
Kampaň trvá od října 2008 a původně byla naplánována jen do konce roku 2010. Celkové náklady za toto období dosáhnou částky 150 milionů korun. Statistiky dopravních nehod za poslední měsíce jednoznačně potvrzují účinnost kampaně. Vloni poklesl ve srovnání s předchozím rokem počet usmrcených v silničním provozu o 160 osob. V roce 2010 policie zaznamenala další pokles, tentokrát o rekordních 30 procent, zdůvodňuje ministerstvo pokračování kampaně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?