AKTUALIZOVÁNO: Nový a levný koncernový vůz Volkswagenu nazvaný A Entry bude vyrábět Škoda Auto Mladá Boleslav. Ve čtvrtek to oznámil týdeník automobilky Škodovácký odborář.
„Ten vůz vypadá velmi dobře, i když zatím jde jen o maketu. Jeho největší předností bude nízká cena,“ uvedl pro týdeník šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Potvrdil tak informace z loňského roku. Nicméně další bližší podrobnosti k novému modelu nejsou dál známé.
Podle týdeníku by naopak měla skončit v automobilce výroba šedé litiny. Důvodem je, že velké turecké firmy dokážou šedou litinu vyrábět levněji. „Pozitivní zprávou ale je, že nikdo nebude muset přijít o práci, protože se bude rozšiřovat provoz hliníku,“ tvrdí Povšík.
Týdeník také s odkazem na slova šéfa firmy Reinharda Junga přiblížil výrobní plány pro letošní rok. Například na Fabii se má jet celý rok v počtu 800 kusů bez potřeby přemisťování a zapracování personálu. Dále dojde ke zvyšování kapacity vozu Superb Combi a připravuje se náběh Fabie a Roomster pro faceliftu. Připravují se i novinky u Fabie, jako například krátká Fabia Scout a Fabia RS.
Škoda Auto loni zažila rekordní rok. Celkové prodeje společnosti za rok 2009 vzrostly o 1,4 procenta na 684.226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?