EDAG Light car, povědomý to název. Již před rokem se objevil zajímavý mikrovůz pod tímto označením a dnes představovaný koncept je jeho další evolucí.
Lehké auto, jak název tvrdí, váží 1200 kilo, což je na poměry elektromobilů opravdu málo. Do podlahy zabudované akumulátory dokáží motor živit na trase dlouhé až 150 kilometrů.
Tohle ale není ta důležitá novinka, kvůli které EDAG auto opět vystavuje.
Tou nejdůležitější novinkou je mnohem jednodušší prostorový rám. Ten je vyroben z velmi lehkých materiálů a je připraven k libovolnému zvětšování dle potřeb vývojářů.
Projekt, na kterém spolupracuje osmice partnerů, by měl čase vyústit v sériové auto.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?