Pretížne ocenenie "Firemné auto roka 2009" sa tohto roku ušlo novému kombi od Seatu, modelu Exeo ST. Pre španielsku automobilku, ktorá svojimi modelmi zbiera viacero ocenení, je to ďalším dôkazom konkurencieschopnosti ich modelovej ponuky.
Španielska automobilka Seat sa môže pochváliť titulom „Firemné auto roka 2009“, ktorý modelu Seat Exeo ST udelila porota pozostávajúca z redaktorov odborného časopisu Firemnauto, expertov z organizácie DEKRA a 150 fleetových manažérov. Nové kombi od Seatu ich zaujalo hlavne svojím jazdným prejavom, výkonom a nízkou spotrebou paliva. Pre Seat Exeo je to prvé ocenenie od uvedenia na trh.
Ani ostatné modely automobilky neobišli naprázdno. Seat Ibiza sa vo svojej kategórii umiestnil celkovo na druhej priečke, faceliftovaný Leon obsadil tretie miesto. Seat Altea XL si odnáša druhé miesto v kategórii kompaktných minivanov a završuje tak vynikajúce výsledky Seatu v ankete „Firemné auto roka 2009“ v Nemecku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?