Elektronická novinka se jménem Mini E se bude testovat v Evropě, konkrétně v Berlíně a ve Velké Británii.
V Německu bude díky testovacímu provozu uhánět silnicemi padestáka roztomilých elektromobilů.
Mini svá auta půjčuje na 6 měsíců za 400 euro měsíčně zájemcům, kteří se do programu přihlásili. šesti měsících se dostane na další padesátku přihlášených.
Mini E bylo stvořeno v limitované sérii především pro USA k naplnění tamních emisních regulí. Byla by ale škoda nabyté know-how nevyužít i v Evropě.
Elektromotor miníka má výkon slušných 205 koní, což stačí k rozjezdu na stovku za 8,5 sekundy. Maximální dojezd bez "tankování" činí 250 km.
Mini E bude testováno i ve své druhé domovině, tedy ve Velké Británii. Tam automobilka na zavedení tohoto vozu získala dotaci 25 milionů liber (750 milionů korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?