Německá spolková vláda ústy ministra financí oznámila, že vyjednávání mezi koncernem General Motors a společností Magna International o převzetí Opelu byla úspěšná. Včera uzavřely rámcovou dohodu.
Nový vlastník získá v automobilce celkem 55 procentní podíl, přičemž vlastní Magna získá 20 procent. Zbylých 35 procent odkoupí banka Sberbank, která je obchodním partnerem Magny. Díky tomu získají dohromady rozhodující majoritní podíl. 35 procent si prozatím ponechá i General Motors a zbytek budou moci získat zaměstnanci Opelu.
Strategické plány Magny jsou poměrně velkolepé. S Opelem hodlá prorazit hlavně na ruský trh a navázat spolupráci se zdejší automobilkou Gaz. Celkem chce ve východní Evropě a v Rusku prodat milion vozů ročně.
Německá vláda poskytne společnosti Magna na záchranu Opelu překlenovací úvěr ve výši 1,5 miliardy eur. Detaily smlouvy by měly být doladěny během několika týdnů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?