Už v polovině příštího roku by se měl v modelu E Coupé objevit systém stop-start, který při stání na křižovatkách automaticky vypíná a startuje motor a pomáhá tak snižovat spotřebu paliva. Jako první jej dostane do vínku varianta E200 CGI s přeplňovanou zážehovou osmnáctistovkou o výkonu 181 k a s manuální převodovkou a dále pak E250 CGI s tím samým agregátem přeladěným na 201 k.
O rok později, tedy v roce 2011, dostanou stop-start i vozy s převodovkou automatickou. V současné době se na vyladění tohoto revolučního spojení intenzivně pracuje.
Dalším krokem v rámci programu Blue Efficiency je zvyšování efektivnosti aerodynamiky celého automobilu. V tomto ohledu je zatím nejdále právě Mercedes, jehož nový model E Coupé se pyšní hodnotou Cx = 0,24, což z něj činí nejaerodynamičtější sériový vůz současnosti. Ve Stuttgartu ale půjdou ještě dál. Sebevědomě totiž prohlašují, že do pěti by rádi vyráběli auta s koeficientem odporu vzduchu nižším než 0,20.