Místo drahých technologií s alternativními palivy jde automobilka Mercedes-Benz svou vlastní cestou. Její model E Coupé nabídne už v příštím roce systém stop-start a do pěti let by pak chtěla prodávat vozy s koeficientem odporu vzduchu nižším než 0,20.
Už v polovině příštího roku by se měl v modelu E Coupé objevit systém stop-start, který při stání na křižovatkách automaticky vypíná a startuje motor a pomáhá tak snižovat spotřebu paliva. Jako první jej dostane do vínku varianta E200 CGI s přeplňovanou zážehovou osmnáctistovkou o výkonu 181 k a s manuální převodovkou a dále pak E250 CGI s tím samým agregátem přeladěným na 201 k.
O rok později, tedy v roce 2011, dostanou stop-start i vozy s převodovkou automatickou. V současné době se na vyladění tohoto revolučního spojení intenzivně pracuje.
Dalším krokem v rámci programu Blue Efficiency je zvyšování efektivnosti aerodynamiky celého automobilu. V tomto ohledu je zatím nejdále právě Mercedes, jehož nový model E Coupé se pyšní hodnotou Cx = 0,24, což z něj činí nejaerodynamičtější sériový vůz současnosti. Ve Stuttgartu ale půjdou ještě dál. Sebevědomě totiž prohlašují, že do pěti by rádi vyráběli auta s koeficientem odporu vzduchu nižším než 0,20.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?