První generace Ibizy pod kódovým označením 021A spatřila světlo světa na pařížské motor show v roce 1984 a určila základní proporce, které se v podstatě nezměnily do dnešních dnů. Designérem vozu byl samotný Giorgetto Giugiaro.
Produkce druhé generace, označované jako 6K, odstartovala o devět let později a na trhu vydržela se dvěma facelifty až do roku 2002, kdy ji nahradila evoluce třetí (6L), ve které Giorgetta Giugiara nahradil Walter de'Silva.
Čtvrtá a zatím poslední generace se objevila na trhu v loňském roce. Její design má na svědomí Luc Donckerwolke, jež je známý i svým působením v mladoboleslavské Škodě Auto.
Marketingové oddělení SEATu využilo narozenin k vytvoření speciální edice nazvané prozaicky „25th anniversary“. Ta bude k dispozici v pětidveřové i SC verzi a nabídne třeba klimatizaci, zatmavěná skla, 17‘‘ litá kola či automatické sklápění vnějších zpětných zrcátek při uzamčení vozu. To vše za příplatek 384 eur (cca. 10.200 Kč) u dieselových a 400 eur (cca. 10.700 Kč) u benzinových motorizací.
Automobily z limitované série budou navíc snadno rozeznatelné díky velkému logu s číslicí 25 na víku zavazadlového prostoru.