Aktuální hlad po malých a úsporných vozech dost možná předesvědčí výrobce ze Stuttgartu o nutnosti malého roadsteru ve výrobní řadě. Ostatně jeho koncept jsme viděli již téměř před devíti lety v Detroitu.
Co německého výrobce k takového změně vede? Důvodů je přirozeně více. Na jednu stranu je dnešním trendem odlehčování a zúsporňování všech tříd aut a dá se čekat, že se to nevyhne ani sporťákům.
Dalším důvodem pro znovuobnovení projektu SLA je BMW. Právě to totiž hodlá v poměrně blízké době na trh uvést malý roadster Z2 a svého koně v podobné třídě již dokonce má, jde o kabriolet na bázi hatchbacku třídy 1. Dokonce i Audi zvažuje vstup na tento trh a to s vozem odvozeným od nové generace A1.
Mercedes v lednu roku 2000 představil koncept Vision SLA, což je koncept právě zmiňovaného malého roadsteru. Několik fotek futuristického konceptu najdete níže ve fotogalerii.
Prcek měl pod kapotou motor o objemu 1,9 litru a výkonu 123 koní. Při hmotnosti necelé tuny dostačující.
Podobně jako Z2 má být založeno na platformě BMW1, Mercedes Benz SLA by se měl zakládat na platformě nového Mercedesu A. Ten již nebude mít rozměry malé dodávky, ale bude tradičním sportovním hatchbackem. Nad touto zprávou jsem již plakal zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?