Japonský denník Kyodo v stredu informoval o plánoch amerického výrobcu automobilov Ford. Informácie hovoria o tom, že Ford plánuje predaj 5 % svojich akcií japonskej banke Hiroshima Bank, ktoré vlastní v japonskej Mazde.
Ford tak plní svoj plán, podľa ktorého plánuje do konca mesiaca predať časť svojho 33,4-precentného podielu v japonskej Mazde rôznym japonským spoločnostiam. Viaceré finančné spoločnosti majú záujem kúpiť po jednom percente akcií, no japonské médiá uviedli, že záujem prejavila aj samotná Mazda, a to približne o polivicu akcií.
Americká automobilka Ford, podobne ako aj jej konkurencia po celom svete, pristúpila k predaju svojich aktív v snahe získať potrebnú hotovosť, ktorú v čase poklesu predaja automobilov v dôsledku finančnej krízy a spomalenia globálnej ekonomiky súrne potrebuje. Ford už začiatkom roka predal najväčšej indickej automobilke Tata Motors svoje značky Jaguar a Land Rover. Okrem toho oznámil, že plánuje predať aj pre švédsku automobilku Volvo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?