Francouzskojaponská aliance Renault-Nissan možná má zálusk na zakoupení podílu v americké značce Jeep. Zdá se to být v době krize velkých terénních aut trochu nesmyslné? Renault má přirozeně své důvody.
Renault už svůj podíl v Jeepu jednou měla a to v 80. letech. Nyní je možné, že koupí svůj podíl opět, tentokrát od investiční skupiny Cerberus, která koncern Chrysler před nedlouhou dobou koupila. Součástí Chrysleru je i Jeep.
Jeepu se v souvislosti s výpadkem prodejů SUV a off-roadů v USA příliš nedaří a Cerberus potřebuje peníze na další restrukturalizaci. A co by měl z koupě strádající automobilky Renault?
Důležité jsou nevyužité kapacity ve výrobních závodech Jeepu. Ty totiž mohou Francouzi elegantně zaplnit svými modely a použít tak Jeep k důslednějšímu ataku na zámořský trh.
A když už jsme u těch prodejů, zase se nějak hodně mluví i o Hummeru...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?