Korejská automobilka SsangYong se v Evropě v poslední době proslavila možná trochu nechvalně, totiž produkcí designově snad nejkontroverznějších aut. Opravdu ne každému se líbily podivně vyyřezané tvary, široké “tlamy” a další nekonvenční prvky.
Otázkou je jak moc se to SsangYongu vyplácelo, ovšem jisté je jedno - v Paříži představila automobilka koncept, který je, prosím pozor, pohledný.
Jak jsme se již dříve zmínili, jde o SUV velikosti Volkswagenu Tiguan, Fordu Kugy nebo Toyoty RAV4, měří totiž přibližně čtyři a půl metru. Je možné, že na výrobních linkách nahradí dosavadní Actyon.
Důležitým milníkem je i použití samonosné karoserie. Dosavadní SUV od Ssangyongu využívají rámu, což je sice velmi vhodné do terénu, ovšem o to méně na silnici. Koncept dostal pod kapotu dvoulitrový dieselový čtyřválec o výkonu 170 koní, z něhož jde výkon na všechna kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?