Mercedes má zajímavé plány se svými nejmenšími modely. Rozhodl se výrazaně rozšířit portfolio a místo dvou malých modelů, totiž tříd A a B, nabízet hned čtveřici malých vozů. Nebude je navíc vyrábět v Německu.
Současná Áčka a Béčka využívají netradiční, ale drahé tzv. sendvičové platformy. Ta sice posadí auto výše, zato je velmi praktická, protože díky ní je mnohem lépe využit obestavěný prostor.
To se změní. Jak jsme již dříve informovali, sendvičům je konec a nové modely nabídnou klasické uspořádání. Dá se ale čekat, že to bude mít neblahý vliv na prostor ve voze.
Nová je informace, že nástupci by měli být hned čtyři. Mercedes tak chce snížit průměrné emise celé modelové řady a navíc i zachytit počínající hlad po těchto autech za oceánem.
Všem vozům bude společný pohon předních kol a jejich příchod je datován někdy do let ukončení životních cyklů současných áček a béček, tedy do roku 2012. Jak budou modely přibližně vypadat, Mercedes neoznámil.
V zájmu snížení ceny navíc nebudou malé modely montovány v Německu, ale v nové továrně, která bude postavena v Maďarsku za 800 milionů euro. Práci tam nalezne na 2500 lidí.
Trojcípá hvězda ale nezapomene ani na rodné Německo, kam investuje pěkných 600 milionů euro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?