Autosalon v Tokiu je významnou událostí pro velké množství domácích automobilek. Mazda si přichystala velmi zajímavý koncept.
V současné době je Mazda jedinou větší automobilkou, která nadále udržuje při životě téměř zapomenutý koncept Wankelova rotačního motoru. V Evropě je možné jej sehnat pouze pod přední kapotou sporťáku RX-8.
Současná generace RX-8 se již pravděpodobně pomalu chýlí ke konci svého života, neboť Mazda v Tokiu na místním autosalonu prezentuje koncept Taiki.
Jde o čirý futurismus, zvenčí na voze snad nenajdeme nic, co by se jen podobalo reálné produkci, ostatně, posuďte sami z přiložených fotek.
Uvnitř však rotuje nová generace Wankelova motoru. To je důležitá zpráva pro ty, kteří čekají na novou RX-8 (vlastně už 9?). Tohle je první signál: “už se blížím!“
Nový 16X má o 0,3 litru zvětšený objem na konečných 1,6 litru a to ze dvou spalovacích komor, každá o 0,8 litru. O přesném výkonu zatím není nic známo, ví se však, že je použit přímý vstřik paliva a celohliníková konstrukce. Právě přímé vstřikování by tam mohlo omezit značný apetit těchto motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?