Legendární francouzský automobil pro nemajetné se velmi pravděpodobně dočká oživení. Dva roky po představení záměru se objevila fotografie chystaného konceptu s detailnějšími údaji z kuchyně výrobce.
Éra vzkříšení masově používaných legend pokračuje. Mini, VW Brouk, Fiat 500, do řady s nimi patří nesporně i v minulosti oblíbené a nenáročné 2CV od Citroenu. Francouzi se snaží maximálně respektovat linie a detaily svého starého modelu v moderně a kompaktně působícím voze s nejmodernějšími technologiemi. Zatímco se třeba u VW omezili na hmotové příbuzenství a hojně využili koncernových prvků, Citroen šel údajně s oživením modelu z roku 1948 výrazně dál.
Znovu krytá zadní kola, přední kapota a její profilace, prolisy v blatnících pro její otevření, velký tenký volant v interiéru spolu s retrotachometrem a řadící pákou ve středu palubní desky jsou tak v přímém kontrastu s navigačním systémem a záměrem konstruktérů postavit šetrný vůz k životnímu prostředí. Panely karosérie budou zřejmě z probarveného plastu a srdcem hybridní dieselový motor.
Samostatné přední světlomety však ustoupily, v duchu soudobých materiálových a tvarových řešení byly včleněny do blatníků. Jeden ze stěžejních prvků původního vozu si ponechala i připravovaná novinka. Je jím střecha, která bude zřejmě nabízena v různých variantách od pevné, přes panoramatickou, odnímatelnou až po shrnovací.
2CV bude v modelové řadě situován asi mezi modely C3 a C4 a je pravděpodobně posazen na podvozkové skupině jednoho z nich. Oficiální místa o sériové výrobě zatím mlčí, z kuloárů však zazněl rok 2009.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.