Legendární francouzský automobil pro nemajetné se velmi pravděpodobně dočká oživení. Dva roky po představení záměru se objevila fotografie chystaného konceptu s detailnějšími údaji z kuchyně výrobce.
Éra vzkříšení masově používaných legend pokračuje. Mini, VW Brouk, Fiat 500, do řady s nimi patří nesporně i v minulosti oblíbené a nenáročné 2CV od Citroenu. Francouzi se snaží maximálně respektovat linie a detaily svého starého modelu v moderně a kompaktně působícím voze s nejmodernějšími technologiemi. Zatímco se třeba u VW omezili na hmotové příbuzenství a hojně využili koncernových prvků, Citroen šel údajně s oživením modelu z roku 1948 výrazně dál.
Znovu krytá zadní kola, přední kapota a její profilace, prolisy v blatnících pro její otevření, velký tenký volant v interiéru spolu s retrotachometrem a řadící pákou ve středu palubní desky jsou tak v přímém kontrastu s navigačním systémem a záměrem konstruktérů postavit šetrný vůz k životnímu prostředí. Panely karosérie budou zřejmě z probarveného plastu a srdcem hybridní dieselový motor.
Samostatné přední světlomety však ustoupily, v duchu soudobých materiálových a tvarových řešení byly včleněny do blatníků. Jeden ze stěžejních prvků původního vozu si ponechala i připravovaná novinka. Je jím střecha, která bude zřejmě nabízena v různých variantách od pevné, přes panoramatickou, odnímatelnou až po shrnovací.
2CV bude v modelové řadě situován asi mezi modely C3 a C4 a je pravděpodobně posazen na podvozkové skupině jednoho z nich. Oficiální místa o sériové výrobě zatím mlčí, z kuloárů však zazněl rok 2009.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?