Legendární francouzský automobil pro nemajetné se velmi pravděpodobně dočká oživení. Dva roky po představení záměru se objevila fotografie chystaného konceptu s detailnějšími údaji z kuchyně výrobce.
Éra vzkříšení masově používaných legend pokračuje. Mini, VW Brouk, Fiat 500, do řady s nimi patří nesporně i v minulosti oblíbené a nenáročné 2CV od Citroenu. Francouzi se snaží maximálně respektovat linie a detaily svého starého modelu v moderně a kompaktně působícím voze s nejmodernějšími technologiemi. Zatímco se třeba u VW omezili na hmotové příbuzenství a hojně využili koncernových prvků, Citroen šel údajně s oživením modelu z roku 1948 výrazně dál.
Znovu krytá zadní kola, přední kapota a její profilace, prolisy v blatnících pro její otevření, velký tenký volant v interiéru spolu s retrotachometrem a řadící pákou ve středu palubní desky jsou tak v přímém kontrastu s navigačním systémem a záměrem konstruktérů postavit šetrný vůz k životnímu prostředí. Panely karosérie budou zřejmě z probarveného plastu a srdcem hybridní dieselový motor.
Samostatné přední světlomety však ustoupily, v duchu soudobých materiálových a tvarových řešení byly včleněny do blatníků. Jeden ze stěžejních prvků původního vozu si ponechala i připravovaná novinka. Je jím střecha, která bude zřejmě nabízena v různých variantách od pevné, přes panoramatickou, odnímatelnou až po shrnovací.
2CV bude v modelové řadě situován asi mezi modely C3 a C4 a je pravděpodobně posazen na podvozkové skupině jednoho z nich. Oficiální místa o sériové výrobě zatím mlčí, z kuloárů však zazněl rok 2009.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?