Éra vzkříšení masově používaných legend pokračuje. Mini, VW Brouk, Fiat 500, do řady s nimi patří nesporně i v minulosti oblíbené a nenáročné 2CV od Citroenu. Francouzi se snaží maximálně respektovat linie a detaily svého starého modelu v moderně a kompaktně působícím voze s nejmodernějšími technologiemi. Zatímco se třeba u VW omezili na hmotové příbuzenství a hojně využili koncernových prvků, Citroen šel údajně s oživením modelu z roku 1948 výrazně dál.
Znovu krytá zadní kola, přední kapota a její profilace, prolisy v blatnících pro její otevření, velký tenký volant v interiéru spolu s retrotachometrem a řadící pákou ve středu palubní desky jsou tak v přímém kontrastu s navigačním systémem a záměrem konstruktérů postavit šetrný vůz k životnímu prostředí. Panely karosérie budou zřejmě z probarveného plastu a srdcem hybridní dieselový motor.
Samostatné přední světlomety však ustoupily, v duchu soudobých materiálových a tvarových řešení byly včleněny do blatníků. Jeden ze stěžejních prvků původního vozu si ponechala i připravovaná novinka. Je jím střecha, která bude zřejmě nabízena v různých variantách od pevné, přes panoramatickou, odnímatelnou až po shrnovací.
2CV bude v modelové řadě situován asi mezi modely C3 a C4 a je pravděpodobně posazen na podvozkové skupině jednoho z nich. Oficiální místa o sériové výrobě zatím mlčí, z kuloárů však zazněl rok 2009.