Dacia po uvední modelu Logan v roce 2004 na světový trh, představuje v Paříži na autosalonu další novinku: Dacia Logan kombi, s pojmenováním MCV (Multi Convivial Vehicle).
Nové kombi MCV, jak jej nazývá Rumunská automobilka, je oproti sedanu v rozvoru o 270 mm delší, což dělá v celku úctihodných 2 905 mm. Zajímavostí a určitě i obchodním špekem bude třetí řada sedadel, která tak umocňuje už tak skvělé podmínky úložného prostoru. Dle údajů Dacie se do vozu vejde až sedm dospělých osob! U sedmimístné verze výrobce garangtuje pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel třem dospalým osobám a ve třetí dvěma a to se sem vleze dokonce i 190 cm vysoký urostlík. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost.
Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když na palubě Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů.
Logan MCV je dlouhý 4 450 mm, široký 1 993 mm a jeho výška měří 1 640 mm.
Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr mechanických vlastností, který odpovídá nejrůznějším očekáváním jednotlivých trhů a typů klientely.
Video: Dacia Logan MCV - kombi
Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. V říjnu 2006 bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe.Foto: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?