Automobilka Audi tento rok potvrdila, že tak prestížne preteky, akými sú 24 hodín Le Mans neznamená, že pohonom musí byť výlučne benzínový motor.
Vývoj v oblasti automobilov a samotného motoršportu je neustále niečim novým obohacovaný. Tento rok sme sa stretli na francúzskych prestížnych pretekoch Le Mans s nasadením dieselového motora, ktorý dokonca osadený v automobile Audi vyhral.
Nemuseli sme dlho čakať a medzi automobilkami vznikla nová výzva a tou je použitie hybridného motoru poháňaného benzínom a elektrinou aj v motoršporte. V dňoch 15. a 16. júla 2006 sa konajú v japonskom Tokachi vytrvalostné preteky na 24 hodín, kde automobilka Toyota nasadí prvý hybridný motor na pretekárskej verzii auta Lexus GS450. Zatiaľ nie je známe, do akej miery bude konkurovať ostatný autám, ale to sa dozvieme už onedlho. V prípade overenia správnej voľby nie je vylúčené, že sa podobný špeciál objaví aj o rok na francúzskej 24-hodinovke.
Tento projekt vznikol v spolupráci s dlhoročným partnerom Toyoty v oblasti motoršportu firmou Sard. Hlavnou úlohou je čo najefektívnejší vývoj takéhoto motoru pre možné nasadenie koncepcie do sériových áut. Výhodou takéhoto motora je okrem väčšej šetrnosti voči životnému prostrediu aj jeho menšie rozmery a hmotnosť.
Ilustračné foto: Panasonic Toyota Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?