Ostrou verzi XKR právě představila anglická značka s šelmou ve znaku – Jaguar. Luxusní dvoumístné kupé nebo kabriolet se oproti XK liší vyšším výkonem a agresivnější designem.
Nová úroveň přeplňování vyhoupla výkon 4,2 l V8 motoru na slušných 420 koní, XKR tak zvládne stovku za 4,9 vteřiny, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Oproti předchůdci má vylepšenou rychlejší šesti-stupňovou automatickou převodovku, stejně tak byla zredukovaná hmotnost vozu, díky požití hliníkových materiálů klesla váha o 70kg v případě kupé a u kabria je to dokonce o 100kg méně.
XKR je navíc snížen, má jiný přední nárazník s mřížovou výplní, postranní otvory či nová litá kola o velikosti 19“ nebo 20 palců. Ten kdo hledá exklusivitu a sportovního ducha je pro něj XKR ideální volbou. Cena vozu je v přepočtu necelých 3,5mil kč.
zdroj: Ford motor company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?