Šestá generace se stala nejúspěšnější v evropské historii značky Corvette. Americký sporťák byl v našich zeměpisných šířkách považován za outsidera, avšak již tomu tak není.
V roce 2005 bylo do Evropy vypuštěno přes 1000 modelů C6 s 404 koňskými silami a je docela možné, že toto číslo ještě v roce 2006 vzroste. Nynější 404 koňová varianta bude na jaře tohoto roku obohacena o modelovou řadu Z06, která se stane nejsilnější Corvettou všech dob. Tato vysoce výkonná varianta bude pod kapotou skrývat sedmilitrový osmiválcový motor, který vyprodukuje 512 koní.
Kromě toho vjíždí i normální Corvetta do roku 2006 s lehkými změnami. K těm nějvětším patří asi nový trojramenný volant o průměru 370 mm. Corvetta je vybavena elektonicky řízenou automatickou šetistupňovou převodovkou s řazením na volantu a v budoucnu by měla dostat dvoustupňové airbagy pro řidiče i spolujezdce. Pro model C6 přibyly pro rok 2006 i nové laky, a to žlutá Velocity a červená Monterey, interiér se rozšířil o titanově šedou.
Foto: General Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?