Letošním vítězem ankety “Auto roku 2006“, pořádané Klubem motoristických novinářů a Svazem dovozců automobilů, je Nový Ford Focus.
Včera o tom v přímém přenosu televize Prima rozhodla 29členná odborná porota složená z předních českých motoristických novinářů.
Nový Ford Focus získal celkový počet 185 bodů, které mu zajistilo jasné vítězství. Na druhém místě se pak s počtem 145 bodů umístila Honda Civic. Třetí příčku obsadilo BMW řady 3 se 136 body. Na čtvrté pozici skončila Suzuki Swift (122 bodů) a páté místo obsadil Renault Clio se 112 body.
„To, že Ford Focus zvítězil, je jen dalším potvrzením již všeobecně známé skutečnosti, že tento automobil je v souhrnu svých vlastností jednoznačně nejlepším vozem ve své třídě. Svým triumfem navázal Nový Focus na úspěch svého předchůdce, Fordu Focus první generace, který byl vyhlášen českým autem roku 1999,“ komentoval vítězství Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Do soutěže bylo celkově přihlášeno 34 vozů, které byly v uplynulém roce uvedeny na český trh. O první místo pak bojovalo pět finalistů, mezi které rozděloval každý z odborných porotců 25 bodů.
Ford Focus je na českém trhu k dostání ve tří-, čtyř- a pětidveřové verzi, dále doplněné o verze kombi a nabídkou velkoprostorového Focusu C-Max. Na konci minulého roku pak byla tato řada ještě doplněna o sportovní verzi, Focus ST. Základní cena Fordu Focus je od 414 900,- Kč při financování vozu přes Ford Leasing.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?