Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787.000 vozů, což je dubnový rekord. Uvedla to dnes v tiskové zprávě. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel od tohoto výrobce. Toyota je největším prodejcem aut na světě.
Výroba mimo Japonsko se v dubnu zvýšila o 14,7 procenta na 514.738 vozů, což je také rekord pro měsíc duben. Výroba v Číně vzrostla o 51,9 procenta, což automobilka přičítá právě zrušení restrikcí, které úřady v Šanghaji zavedly kvůli pandemii. Toyota zvýšila výrobu také v Severní Americe a v Evropě.
V japonských továrnách firma zvýšila výrobu o 12,2 procenta na 273.062 aut. Pomohla jí zejména vysoká poptávka na domácím trhu a zlepšení situace na trhu s čipy, kterých bylo za pandemie nedostatek.
Toyota v dubnu zvýšila také prodej, celosvětově o 4,9 procenta na 800.863 vozů. Dobře na odbyt šla její auta v Japonsku, kde se prodej meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 125.326 vozů. Prodej v zahraničí pak vzrostl o 2,3 procenta na 675.537 aut. Vysoká poptávka v Číně vynahradila pokles poptávky na jiných trzích, včetně Evropy a Severní Ameriky.
Toyota začátkem tohoto měsíce uvedla, že v nynějším finančním roce hodlá celosvětově vyrobit i prodat rekordní počty aut pod značkou Toyota a Lexus. Plán počítá s výrobou 10,1 milionu a s prodejem 10,4 milionu aut, uvedla agentura Kjódó. Finanční rok Toyoty končí v březnu. Vyšší výrobu umožní další zlepšení dostupnosti čipů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?