PR článek - Studené měsíce budou co nevidět opět minulostí. Péče o auto ale nikdy nekončí. Příprava na jarní sezónu sice není tak náročná jako na tu zimní, výměna pneumatik ale zdaleka nestačí. Poradíme vám, co všechno obstarat, aby vám vůz jezdil bez potíží zase až do zimy.
Nejen ojeté vozy, ale i nová auta potřebují dostatek péče, aby svým majitelům mohly spolehlivě sloužit co nejdéle. Pozimní údržba obnáší především:
umytí vozu, kontrolu klimatizace, výměnu kapaliny v ostřikovačích. Mytí? Jedině ručněPozimní zkrášlení je základ. Potřebujete auto zbavit nejen nečistot, ale především posypové soli, která zhoršuje korozi kovů.
Na velké kartáče zapomeňte a raději se svému autu pořádně pověnujte v ruční myčce. Vapka se dostane i na ta nejhůře přístupná místa a odstraní i ty nejodolnější nečistoty.
Zkontrolujte a při té příležitosti rovnou vyčistěte klimatizaciKlimatizaci během zimních měsíců zapne jen málokdo. Ale přežít bez ní třicetistupňová vedra nezvládne téměř nikdo. Před nástupem tropických teplot proto zkontrolujte, zda klimatizace funguje správně a zda je v ní dostatek kapaliny.
Odborníci doporučují klimatizaci minimálně jednou do roka dezinfikovat a čas od času ji nechat profesionálně vyčistit. Jarní příprava vozu je k tomu ideální příležitostí. V létě sami sobě poděkujete, uvidíte.
Opět nová směs do ostřikovačůNechat na jaro v ostřikovačích zbytky zimní směsi není takový prohřešek jako používat letní směs v mrazech. I tak je dobré ji s nástupem teplejších dní vyměnit. Letní směs pomáhá lépe odstraňovat nečistoty a hmyz z čelního skla.
A když už jsme u skla, popřemýšlejte i o výměně stěračů, a to nejen u ojetých automobilů. Vlivem zimních mrazů totiž mohly gumy popraskat a nebudou stírat natolik kvalitně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?