Titul Auto roku 2023 v ČR získala nová Honda Civic. V hlasování odborné poroty složené z dvacítky motoristických novinářů Civic porazil BMW X1 a elektrický ID.Buzz od Volkswagenu. Výsledky ankety včera oznámil podle ČTK pořádající Svaz dovozců automobilů.
Vítěz vzešel ze šestice nominovaných finalistů, mezi kterými byly ještě vozy Ford Ranger, Renault Megane E-Tech Electric a Peugeot 408. Celkově automobilky do soutěže přihlásily 26 letošních automobilových novinek.
Honda Civic je na trhu již 50 let a za tu dobu si ji pořídilo více než 27 milionů zákazníků. Nová generace, která přišla na trh na sklonku minulého roku, má v Evropě výhradně hybridní pohon e:HEV. Jeho součástí je trojice motorů. Jeden je spalovací, jeden elektrický sloužící jako generátor a další elektromotor auto pohání. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec přitom slouží většinu času pouze pro generování elektřiny. Kvůli velkému zájmu zákazníků a dlouhým čekacím lhůtám v současnosti české zastoupení Hondy nové objednávky dočasně nepřijímá.
Loni titul v české republice získal elektromobil BMW i4, který patří do střední třídy.
Letošní evropskou anketu Auto roku ovládl elektrický Jeep Avenger. Civic se do finálové skupiny na evropské úrovni vůbec nedostal, na rozdíl od ID.Buzz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?