Automobilka Škoda Auto omezí kvůli výpadkům v dodávkách dílů výrobu i příští týden. Stejně jako tento týden se to dotkne závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí a nově i závodu v Kvasinách, kde se zatím vyrábí bez omezení. Plyne to podle ČTK z informací týdeníku Škodovácký odborář. V úterý firma uvedla, že úplné zastavení výrobního programu neplánuje, přičemž v druhé polovině roku čeká zlepšení situace v dodávkách polovodičů. Z důvodu nedostatku komponentů ve středu na zhruba měsíc přerušila výrobu kolínská automobilka Toyota.
Podle škodováckého týdeníku se omezení výroby příští týden nedotkne montáže a svařovny v závodě MB II, kde se vyrábí modely Fabia, Scala a Kamiq. Naopak v mladoboleslavském závodě I, kde se vyrábí vozy Octavia a Enyaq, budou stejně jako tento týden některé směny zrušeny, a to ve svařovně, na montáži i v lakovně. Například na montáži budou jen ranní směny, lakovna A pojede celý týden, avšak v omezeném režimu, a lakovna B bude bez odpoledních a nočních směn, s výjimkou noční z neděle na pondělí, a bez páteční ranní směny.
"V Kvasinách se na obou linkách, svařovnách i lakovně ruší první noční směna z neděle na pondělí, ostatní směny celý týden pojedou bez omezení," uvedl týdeník a doplnil, že některé směny budou příští týden zrušeny i na montáži baterií. Ve Vrchlabí podle týdeníku odpadne směna z neděle na pondělí, v pondělí ráno a pak další nedělní ranní a noční směna.
Odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic by měla být větší část února. Její celková doba není známá, rozjezd linky firma zatím plánuje na poslední týden v únoru. Důvodem odstávky je výpadek subdodávek pro českého dodavatele způsobený epidemií covidu v Číně na konci loňského roku. Automobilce chybí komponenty do obou modelů, které se v Kolíně vyrábějí, a to Aygo a Yaris.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?