Americký výrobce elektrovozů Tesla dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh 405.278 vozů, což je sice rekordní číslo, ale je to méně, než se čekalo. Firma údaj zveřejnila podle ČTK ve svém včerejším sdělení. Na vině byla slabší poptávka v čase rostoucích úrokových sazeb a přetrvávající problémy s logistikou.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že nejhodnotnější světová automobilka na trh dodá 431.117 vozů.
Ve stejném období loni Tesla dodala na trh 308.600 vozů. Za celý rok 2022 Tesla dodala 1,31 milion automobilů, což je meziroční nárůst o 40 procent.
Tesla v roce 2022 zahájila výrobu ve dvou nových továrnách – v Austinu v Texasu a v německém Braniborsku. Zvýšila výrobu ve Fremontu v Kalifornii a v Šanghaji. Firma ale historicky nezveřejňuje výrobní a dodací čísla podle regionů.
Období končící 31. prosincem 2022 bylo pro Teslu ve znamení výzev, včetně koronavirové pandemie v Číně, která společnost přiměla dočasně pozastavit a snížit výrobu v šanghajské továrně. Ve čtvrtém čtvrtletí firma také přišla s prudkým snížením cen a s dalšími propagačními akcemi ve Spojených státech, Číně a jinde, aby podpořila poptávku. A to přesto, že takové kroky by jí mohly snížit marže.
Šéf Tesly a její zakladatel Elon Musk v nedávném firemním e-mailu požádal zaměstnance, aby se dobrovolně rozhodli dodat zákazníkům co nejvíce vozů do konce roku 2022. Musk pracovníky e-mailu v narážce na prudce klesající akcie firmy také povzbudil, aby si nic nedělali z "burzovního šílenství".
Tesla plánuje oznámit úplné údaje za čtvrté čtvrtletí a minulý rok 25. ledna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?