V Česku už napadl sníh, a přestože rychle taje, je dobré vědět, co vše je potřeba udělat pro bezpečnou jízdu v zimě. Vedle kontroly a přípravy samotného vozu je dobré s sebou v zimě vozit některé dodatečné pomůcky, ale také vědět, jak se v zimě k vozu chovat.
Dopravní policisté doporučují samozřejmě zimní pneumatiky, přeměřit účinnost brzd, zkontrolovat chladicí soustavu, dolít nemrznoucí směs do ostřikovačů, nechat si zkontrolovat autobaterii a olej, případně vyměnit starší žhavící svíčky u dieselových motorů a zkontrolovat funkce všech světel a stavu náhradních žárovek.
Tažné lano se hodí po celý rok, v zimě je ale šance na jeho využití největší, to samé platí pro startovací kabely.
„V zimě nezapomínejte na škrabku, smetáček na ometání sněhu nebo pytel písku a lopatku pro vyproštění ze závěje. Při cestě na hory nebo když napadne více sněhu ve městě jsou potřeba sněhové řetězy,“ říká mluvčí Toyoty a Lexus Jitka Jechová.
K tomu ještě doporučuje přidat pracovní rukavice, utěrku nebo sprej proti vnitřnímu pocení oken, baterku, stačí ta v mobilu, a zásobu nemrznoucí směsi do ostřikovačů. V autě se vám neztratí ani deka, pro případ, že byste někde uvízli.
„Jestliže ve městě se bez většiny doporučovaných věcí obejdeme, rozhodně je neopomíjejte na cestách na hory, ale i pro jízdy na běžných okreskách, kde se řidič většinou musí spolehnout jen sám na sebe," dodává Jitka Jechová.
Podle šéfa vyhledávače autoservisů GetFix Stanislava Tomana je dobrou vychytávkou na zimu namazání gumových těsnění dveří a kapot glycerinem nebo jelením lojem, aby nepřimrzla. Hodí se zvlášť při delším parkování při pobytu na horách.
Horkou vodu na skla určitě ne
„Skla nikdy nerozmrazujeme horkou vodou, mohla by prasknout. Ramínka stěračů před zaparkováním podkládáme nebo vyjmeme, aby nepřimrzla ke sklu," dodává Stanislav Toman další tipy.
Po usednutí do vozu se podle něj vyplatí otevřít okénko, aby se vydechovaným vzduchem nezamlžila okna. Motor pak zahříváme pomalou jízdou a nevytáčíme jej do vysokých otáček na místě. Než vyjedeme, mělo by být auto očištěné od sněhu a námrazy, aby z něj byl dobrý výhled a také aby z něj nic nepadalo na ostatní. O tom, jak se má autem v zimě jezdit, si něco řekneme v samostatném textu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.