Ve kterých situacích volat k nehodě policii? Povinnost automaticky vzniká u bouraček se škodou nad 100 tisíc korun a tehdy, kdy dojde ke zranění. Společnost Vindicia, která se specializuje na odškodnění po dopravních nehodách, však varuje, že se špatné vyhodnocení situace může negativně projevit na výši kompenzace. Doporučuje tak volat policii i v dalších případech.
Pokud dojde k vážné dopravní nehodě, kdy škoda zjevně překročila 100 tisíc korun, je nutné zavolat k řešení policii. Kompenzace se v takovém případě řeší kombinací částek z povinného ručení viníka a soukromých pojistek poškozených i provinilého řidiče. Samozřejmostí by mělo být zavolání policie k situaci, kdy dojde ke zranění. Vindicia dala dohromady více případů, kdy se asistence policistů může vyplatit a projevit na odškodnění. Kdy tedy zvednout telefon?
U jakékoliv dopravní nehody nad rámec ťukancůPředevším ve městech se denně stanou desítky drobných bouraček. Majitelé aut si zanadávají na odřený lak či uražené zrcátko, dál ale vše mohou řešit bez přítomnosti policie. Šedá zóna ale nastává v situaci, kdy je střet vážnější, ovšem na první pohled se zdá, že škody na vozidlech nepřekročí zmiňovaných 100 tisíc korun. „V takovém případě doporučujeme policisty zavolat. Nejde jen o to, že jsou moderní auta plná drahé elektroniky, takže se na vážné poškození a náročnou opravu může přijít později. Záznam o autonehodě je důležitý i pro odškodnění úrazu po dopravní nehodě. Spousta následků se totiž objeví až později – typicky třeba bolesti hlavy, potíže s krční páteří, v horším případě i vnitřní zranění či psychická traumata. K efektivnímu řešení odškodnění ale potřebujete potvrzení od policie, že se nehoda stala a jak k ní došlo,“ radí Tomáš Beck, expert na odškodnění z Vindicia.
Dobře to ilustruje případ řidičky, které firma pomáhá získat kompenzaci. Do ženina auta narazil autobus. Bezprostředně po nehodě se cítila dobře, střet nebyl úplně prudký. Na místo tak nebyla přivolána ani policie, ani záchranka. Teprve doma a večer se ženě přitížilo a skončila v nemocnici s vnitřním krvácením. To s odstupem dalších dní následovaly ještě další vážné zdravotní problémy související s nehodou.
VandalismusPřišli jste ráno ke svému autu a zjistili, že vám nějaký dobrák objel kapotu klíčem, jen pro zábavu vymlátil okénka, popřípadě ulámal zrcátka? I v takovém případě máte nárok na odškodnění, byť nedošlo k újmě na zdraví. Kompenzace je vyplácena z havarijního pojištění, popřípadě z kapsy viníka, pokud se ho podaří chytit. Abyste ale na odškodnění dosáhli, je třeba poškození napřed nahlásit policii.
Srážka se zvěříNa podzim se dříve stmívá a srážek se zvěří přibývá. Pozor, odškodnění zde bývá komplikované, protože za jediného viníka je pokládán řidič. Povinné ručení vám tak nepomůže. „Na řadu ale přichází odškodnění ze soukromých pojistek či ze speciálního havarijního připojištění. Ale abyste na něj dosáhli, musíte srážku neprodleně nahlásit policii. Dobře si také už dopředu prostudujte podmínky pro soukromé pojistky, abyste vše včas oznámili na patřičná místa a o kompenzaci se nepřipravili kvůli formalitám,“ zdůrazňuje Beck.
Bouračka se služebním vozemByli jste na cestách při plnění pracovních úkolů, ale vše skončilo bouračkou? Ať jsou následky jakékoliv, určitě kontaktujte policii. Je to důležité pro ochranu vás jako zaměstnance i pro přehled a nároky zaměstnavatele. Odškodnění se řídí stejnými postupy jako u jakékoliv havárie se škodou nad 100 tisíc korun.
Pokud se nedohodnete, kdo je na viněU některých nehod je viník jednoznačný – pokud řidič nezastaví na stopce či nedá přednost zprava, těžko se bude na něco vymlouvat. „Nezřídka ale vznikají velké spory o tom, jak se nehoda stala. Koneckonců i pokud někomu nedáte přednost, na vznik nehody mohlo mít velký vliv i významné překročení rychlosti u auta, do kterého jste nabourali. Pak už je míra zavinění diskutabilní,“ uvádí příklad Beck. V takové situaci vždy doporučuje volat policii, a to v případě, že škoda zdánlivě nepřekročila 100 tisíc korun. „Může se totiž stát, že velkomyslně přiznáte vinu u nejednoznačného případu, kde škoda nevypadá příliš vážně. Ovšem později zjistíte, že má druhý řidič velké zdravotní problémy a poškození auta se výrazně prodražilo,“ varuje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.