Kdy volat policii? Zdaleka nejde jen o výši škody

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 23. října 2022, 23:18 Google+

Ve kterých situacích volat k nehodě policii? Povinnost automaticky vzniká u bouraček se škodou nad 100 tisíc korun a tehdy, kdy dojde ke zranění. Společnost Vindicia, která se specializuje na odškodnění po dopravních nehodách, však varuje, že se špatné vyhodnocení situace může negativně projevit na výši kompenzace. Doporučuje tak volat policii i v dalších případech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Pokud dojde k vážné dopravní nehodě, kdy škoda zjevně překročila 100 tisíc korun, je nutné zavolat k řešení policii. Kompenzace se v takovém případě řeší kombinací částek z povinného ručení viníka a soukromých pojistek poškozených i provinilého řidiče. Samozřejmostí by mělo být zavolání policie k situaci, kdy dojde ke zranění. Vindicia dala dohromady více případů, kdy se asistence policistů může vyplatit a projevit na odškodnění. Kdy tedy zvednout telefon?

U jakékoliv dopravní nehody nad rámec ťukanců
Především ve městech se denně stanou desítky drobných bouraček. Majitelé aut si zanadávají na odřený lak či uražené zrcátko, dál ale vše mohou řešit bez přítomnosti policie. Šedá zóna ale nastává v situaci, kdy je střet vážnější, ovšem na první pohled se zdá, že škody na vozidlech nepřekročí zmiňovaných 100 tisíc korun. „V takovém případě doporučujeme policisty zavolat. Nejde jen o to, že jsou moderní auta plná drahé elektroniky, takže se na vážné poškození a náročnou opravu může přijít později. Záznam o autonehodě je důležitý i pro odškodnění úrazu po dopravní nehodě. Spousta následků se totiž objeví až později – typicky třeba bolesti hlavy, potíže s krční páteří, v horším případě i vnitřní zranění či psychická traumata. K efektivnímu řešení odškodnění ale potřebujete potvrzení od policie, že se nehoda stala a jak k ní došlo,“ radí Tomáš Beck, expert na odškodnění z Vindicia.

Dobře to ilustruje případ řidičky, které firma pomáhá získat kompenzaci. Do ženina auta narazil autobus. Bezprostředně po nehodě se cítila dobře, střet nebyl úplně prudký. Na místo tak nebyla přivolána ani policie, ani záchranka. Teprve doma a večer se ženě přitížilo a skončila v nemocnici s vnitřním krvácením. To s odstupem dalších dní následovaly ještě další vážné zdravotní problémy související s nehodou.

Vandalismus
Přišli jste ráno ke svému autu a zjistili, že vám nějaký dobrák objel kapotu klíčem, jen pro zábavu vymlátil okénka, popřípadě ulámal zrcátka? I v takovém případě máte nárok na odškodnění, byť nedošlo k újmě na zdraví. Kompenzace je vyplácena z havarijního pojištění, popřípadě z kapsy viníka, pokud se ho podaří chytit. Abyste ale na odškodnění dosáhli, je třeba poškození napřed nahlásit policii.

Srážka se zvěří
Na podzim se dříve stmívá a srážek se zvěří přibývá. Pozor, odškodnění zde bývá komplikované, protože za jediného viníka je pokládán řidič. Povinné ručení vám tak nepomůže. „Na řadu ale přichází odškodnění ze soukromých pojistek či ze speciálního havarijního připojištění. Ale abyste na něj dosáhli, musíte srážku neprodleně nahlásit policii. Dobře si také už dopředu prostudujte podmínky pro soukromé pojistky, abyste vše včas oznámili na patřičná místa a o kompenzaci se nepřipravili kvůli formalitám,“ zdůrazňuje Beck.

Bouračka se služebním vozem
Byli jste na cestách při plnění pracovních úkolů, ale vše skončilo bouračkou? Ať jsou následky jakékoliv, určitě kontaktujte policii. Je to důležité pro ochranu vás jako zaměstnance i pro přehled a nároky zaměstnavatele. Odškodnění se řídí stejnými postupy jako u jakékoliv havárie se škodou nad 100 tisíc korun.

Pokud se nedohodnete, kdo je na vině
U některých nehod je viník jednoznačný – pokud řidič nezastaví na stopce či nedá přednost zprava, těžko se bude na něco vymlouvat. „Nezřídka ale vznikají velké spory o tom, jak se nehoda stala. Koneckonců i pokud někomu nedáte přednost, na vznik nehody mohlo mít velký vliv i významné překročení rychlosti u auta, do kterého jste nabourali. Pak už je míra zavinění diskutabilní,“ uvádí příklad Beck. V takové situaci vždy doporučuje volat policii, a to v případě, že škoda zdánlivě nepřekročila 100 tisíc korun. „Může se totiž stát, že velkomyslně přiznáte vinu u nejednoznačného případu, kde škoda nevypadá příliš vážně. Ovšem později zjistíte, že má druhý řidič velké zdravotní problémy a poškození auta se výrazně prodražilo,“ varuje.

Vytisknout

Diskuze: Kdy volat policii? Zdaleka nejde jen o výši škody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DS 9 Rivoli E-Tense 360

TEST: DS 9 Rivoli E-Tense – charismatický "sleeper" s pohonem všech kol a 360…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud