Elon Musk na svém Twitterovém účtu napsal, že v prosinci firma doručí společnosti Pepsi první elektrické tahače Semi. Ty ale měly být původně v prodeji už v roce 2019. Tři roky zpoždění? U Tesly nic neobvyklého.
Elon Musk na Twitteru napsal
„Mám radost, že můžu oznámit start produkce náklaďáků Tesla Semi s dodávkou pro Pepsi k 1. prosinci,“
Nápojářský gigant Pepsi na své tahač Tesla Semi čeká již půl dekády. Stovku těchto elektrických tahačů si objednal bezprostředně poté, co je v roce 2017 Elon Musk představil.
Tesla Semi se má vyrábět ve dvou specifikacích. A to s dojezdem 500, nebo 800 km. První varianta má stát 150 tisíc USD (3,8 milionu Kč), ta s delším dojezdem má být za 180 tisíc USD (4,55 milionu Kč). Američtí zájemci o ně ale museli složit zálohu 20 tisíc USD (půl milionu Kč), přičemž Tesla přestala letos v létě rezervace přijímat. Výroba tahačů Semi se má plně rozjet příští rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?