Japonská automobilka Nissan Motor Co. Ltd. naléhá na svého partnera, francouzskou automobilku Renault, aby snížil svůj podíl v Nissanu a zreorganizoval jejich více než 20 let starou alianci. Napsal to podle sdělení ČTK list The Wall Street Journal (WSJ) s odvoláním na informované zdroje.
Renault vlastní v Nissanu podíl zhruba 43 procent. Japonská automobilka má v Renaultu podíl 15 procent, ale bez hlasovacích práv.
Podle zdrojů vrcholní manažeři obou automobilek cestují mezi Japonskem a Francií, aby doladili podrobnosti dohody, která by mohla být oznámena v listopadu. Jednání zahrnují otázku, zda se Nissan připojí k nové divizi Renaultu, která bude zahrnovat aktiva v oblasti elektromobilů, výměnou za to, že Renault by snížil svůj podíl v Nissanu, uvedl list.
Renault prosazuje plány rozdělení svých aktivit, jedna část se má zaměřit na elektromobily a druhá na vozy se spalovacím motorem. Očekává se, že podrobný plán vzniku nového subjektu zaměřeného na elektromobily představí letos na podzim. Vytvořením samostatné divize pro elektromobily si chce Renault zajistit prostředky na investice do budoucích technologií a plánuje uvést akcie nové divize na burzu.
Renault podle WSJ plánuje vlastnit nejméně 51 procent nového subjektu zaměřeného na elektromobily. Nissan si výměnou za připojení k divizi elektromobilů klade řadu požadavků, mimo jiné, aby Renault prodal alespoň část svého podílu v japonské automobilce, což je dlouhodobý cíl Japonců.
Pokud bude Nissan souhlasit, obě automobilky svoji alianci, která je pod tlakem od zatčení dlouholetého šéfa Carlose Ghosena v roce 2018, přenesou do éry elektromobilů. Pro Nissan by i částečný prodej podílu Renaultu byl důležitým krokem k potlačení určitého dlouhodobého napětí v alianci. Japonská automobilka považuje současný vztah za nerovný. Vedení Renaultu se domnívá, že se mu jeho podíl v Nissanu dostatečně nevrací a bylo by lepší vynaložit investované prostředky jinde.
Renault se podle zdrojů myšlence prodeje svého podílu nebrání, chce mít ale jistotu, že dohoda bude závazná a dlouhodobá a z prodeje akcií dostane spravedlivou návratnost. Cena akcií Nissanu se do roku 2018 snížila o více než polovinu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.