Japonská automobilka Nissan Motor Co. Ltd. naléhá na svého partnera, francouzskou automobilku Renault, aby snížil svůj podíl v Nissanu a zreorganizoval jejich více než 20 let starou alianci. Napsal to podle sdělení ČTK list The Wall Street Journal (WSJ) s odvoláním na informované zdroje.
Renault vlastní v Nissanu podíl zhruba 43 procent. Japonská automobilka má v Renaultu podíl 15 procent, ale bez hlasovacích práv.
Podle zdrojů vrcholní manažeři obou automobilek cestují mezi Japonskem a Francií, aby doladili podrobnosti dohody, která by mohla být oznámena v listopadu. Jednání zahrnují otázku, zda se Nissan připojí k nové divizi Renaultu, která bude zahrnovat aktiva v oblasti elektromobilů, výměnou za to, že Renault by snížil svůj podíl v Nissanu, uvedl list.
Renault prosazuje plány rozdělení svých aktivit, jedna část se má zaměřit na elektromobily a druhá na vozy se spalovacím motorem. Očekává se, že podrobný plán vzniku nového subjektu zaměřeného na elektromobily představí letos na podzim. Vytvořením samostatné divize pro elektromobily si chce Renault zajistit prostředky na investice do budoucích technologií a plánuje uvést akcie nové divize na burzu.
Renault podle WSJ plánuje vlastnit nejméně 51 procent nového subjektu zaměřeného na elektromobily. Nissan si výměnou za připojení k divizi elektromobilů klade řadu požadavků, mimo jiné, aby Renault prodal alespoň část svého podílu v japonské automobilce, což je dlouhodobý cíl Japonců.
Pokud bude Nissan souhlasit, obě automobilky svoji alianci, která je pod tlakem od zatčení dlouholetého šéfa Carlose Ghosena v roce 2018, přenesou do éry elektromobilů. Pro Nissan by i částečný prodej podílu Renaultu byl důležitým krokem k potlačení určitého dlouhodobého napětí v alianci. Japonská automobilka považuje současný vztah za nerovný. Vedení Renaultu se domnívá, že se mu jeho podíl v Nissanu dostatečně nevrací a bylo by lepší vynaložit investované prostředky jinde.
Renault se podle zdrojů myšlence prodeje svého podílu nebrání, chce mít ale jistotu, že dohoda bude závazná a dlouhodobá a z prodeje akcií dostane spravedlivou návratnost. Cena akcií Nissanu se do roku 2018 snížila o více než polovinu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.