Manuální převodovka je tradiční fenomén, který získal pevnou pozici mezi českými řidiči. V žádném případě by ji neměnilo téměř polovina respondentů. 16 % si myslí, že automatická převodovka je jenom pro ženy. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK.
„Abychom lépe poznali zvyklosti lidí, ptali jsme se jich na názory na manuální a automatickou převodovku. Z průzkumu nám vyšlo, že 43 % respondentů je zvyklých na manuální převodovku tak, že by ji neměnili v žádném případě. Naopak jízdu bez automatu si nedovede představit 18 % oslovených,“ říká Milan Beutl, ředitel společnosti Anytime.
Co se týče představ o výhodnosti automatu při řazení, pak 58 % respondentů je toho názoru, že automatická převodovka je výhodná z hlediska úsporného provozu, a to zejména ve městě. 24 % oslovených v průzkumu je toho názoru, že je vhodná jen pro začátečníky a 16 %, že je pouze pro ženy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?