V srpnu půjde ve Spojených státech do aukce vůz Aston Martin DB5, který vlastnil britský herec Sean Connery. Dražitel, společnost Broad Arrow Auctions, odhaduje, že tento vzácný automobil by se mohl prodat za 1,4 až 1,8 milionu dolarů (až 41,4 milionu Kč). Informoval o tom podle ČTK v neděli zpravodajský server CNBC.
Connery, který zemřel v roce 2020, ztvárnil britského agenta Jamese Bonda v sedmi filmech v období 1962 až 1983. Právě model Aston Martin DB5 je s postavou Jamese Bonda spojován nejvíce. Objevil se v osmi bondovkách, poprvé ve snímku Goldfinger z roku 1964. Britská automobilka těchto vozů vyrobila v letech 1963 až 1965 méně než 1100, což z nich činí vzácný a vyhledávaný artikl.
Connery toto konkrétní auto v žádné bondovce neřídil. Podle hercova syna Jasona Conneryho si pořídil vlastní verzi vozu a rád s ním jezdil.
Auta filmového Jamese Bonda byla v posledním desetiletí na aukcích poměrně vzácná. V roce 2019 se Aston Martin DB5, který byl použit při natáčení bondovky Thunderball z roku 1965, prodal v aukci za 6,4 milionu dolarů, uvádí aukční síň Sotheby's. Toto auto má v blatnících skryté kulomety Browning ráže 30 milimetrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?