Slovensko, opatrně! Vláda tvrdí, že ví. Ale nemá co nabídnout

ČTK / AutoRoad.cz, 30. března 2022, 23:51 Google+

Slovensku hrozí pokles výkonu ekonomiky a ztráta desítek tisíc pracovních míst, pokud nedokáže transformovat svůj automobilový průmysl na elektromobilitu. Odvětví na Slovensku je jednostranně zaměřeno na produkci osobních automobilů. V nejnovější studii na to podle sdělení ČTK upozornila nevládní organizace Globsec a její partneři.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar Land Rover - závod ve slovenské Nitře

Jaguar Land Rover - závod ve slovenské Nitře | foto: jaguar land rover

Sdílejte článek

Slovensko si už několika let udržuje pozici největšího výrobce automobilů na světě v přepočtu na obyvatele. Své závody mají v zemi automobilky Kia, Jaguar Land Rover, Stellantis a Volkswagen; ročně z jejich výrobních linek sjíždí kolem milionu vozidel. Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky země.

"Pokud by Slovensko nešlo s celosvětovým trendem a netransformovalo se na elektroprůmysl, mohlo by to způsobit pokles hrubého domácího produktu o deset procent, stejně by to mělo dopad na zaměstnanost," řekl místopředseda Globsecu Vazil Hudák. Ohroženo by podle něj bylo na 85.000 pracovních míst; to je na pětimilionovém Slovensku zhruba třetina pozic, které vytváří automobilový průmysl.

Podle nevládní organizace Slovensko potřebuje získat velkou investici do výroby baterií pro automobilový průmysl. Šéf svazu automobilového průmyslu Alexander Matušek řekl, že investoři v této oblasti se zajímají o Slovensko. "Naší nevýhodou je, že nemáme nic nachystané, že nedokážeme říct, jaká bude pomoc. Všechny gigafabriky se staví s masivní státní podporou," řekl.

Ředitel Slovenské asociace pro elektromobilitu Patrik Križanský uvedl, že země, do kterých míří produkce továren slovenských automobilek, budou postupně ve velké míře přecházet na elektrická vozidla. Dodal, že slovenský automobilový průmysl je málo diverzifikovaný, protože se zaměřuje na výrobu osobních aut a jen jedna továrna produkuje i motory. Podle něj Česko či Polsko vyrábějí také autobusy a užitková vozidla.

Vytisknout

Diskuze: Slovensko, opatrně! Vláda tvrdí, že ví. Ale nemá co nabídnout

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

VinFast

Svět se staví na hlavu. Tohle Amerika jistě nečekala

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud