Plně elektrický high-tech crossover získal jedno z nejprestižnějších automobilových ocenění na světě. Kia EV6 porazila silnou konkurenci - Renault Mégane E-Tech, Hyundai IONIQ 5, Peugeot 308, Škoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E and Cupra Born. EV6 má vítěznou kombinaci dojezdu na dlouhé vzdálenosti v reálném provozu s technologií ultrarychlého dobíjení. Celkovým vítězem byl zvolen 61člennou porotou složenou z vysoce uznávaných motoristických novinářů z 23 evropských zemí.
Kia EV6 byla původně zařazena do výběru pro udělení nejvyššího ocenění spolu s více než šedesáti modely, které byly uvedeny na trh v průběhu roku 2021. V listopadu porota COTY tento dlouhý seznam zúžila na sedmičlenný užší výběr, z něhož bylo šest elektromobilů, což dále dokazuje rostoucí význam elektrifikovaných pohonů pro spotřebitele v souvislosti s přechodem společnosti k nové budoucnosti mobility.
Model EV6, který se dostal do užšího výběru, úspěšně bojoval s konkurencí vozů Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane E-Tech a Peugeot 308 a získal titul Evropské auto roku 2022.
Kia EV6 obdržela celkem 279 bodů a získala vítězství, následovaná vozy Renault Mégane E-Tech (265 bodů), Hyundai IONIQ 5 (261 bodů), Peugeot 308 (191 bodů), Škoda Enyaq iV (185 bodů), Ford Mustang Mach-E (150 bodů) a Cupra Born (144 bodů).
Frank Janssen, předseda poroty soutěže Auto roku, řekl: "Je příjemným překvapením, že Kia EV6 získala toto ocenění. Bylo na čase, aby značka a koncern byli oceněni, protože na tomto voze tvrdě pracovali. Tempo pokroku značky Kia je opravdu působivé."
Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe, k tomu uvedl: "Je pro nás velkou ctí, že jsme s modelem EV6 vyhráli anketu Auto roku 2022 a stali se tak vůbec první korejskou značkou, která toto prestižní ocenění získala. EV6 je skutečně přelomovým modelem, který byl od samého počátku navržen tak, aby elektromobilita byla zábavná, pohodlná a dostupná, a to díky kombinaci velmi působivého reálného dojezdu, možnosti ultrarychlého nabíjení, prostorného interiéru s vyspělou technologií a skutečně uspokojivého zážitku z jízdy. EV6 je vzrušující ukázkou toho, co nás v naší rozvíjející se elektrifikované modelové řadě teprve čeká."
Specializovaná platformaEV6 je prvním specializovaným elektromobilem značky Kia, který je založen na nové podvozkové platformě Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tato špičková architektura zajišťuje, že EV6 eliminuje řadu kompromisů, s nimiž se potýkají elektromobily, které jsou vytvořeny na platformách původně určených pro vozidla se spalovacími motory. Díky základům E-GMP má EV6 ve své třídě nejlepší vnitřní prostor, velmi působivý dojezd 528 km a možnost ultrarychlého dobíjení 800 V, které zákazníkům umožňuje provést dobití z 10 na 80 % za pouhých 18 minut.
Na znamení svého high-tech umístění byl EV6 prvním globálním modelem, do něhož byla začleněna nová designová filozofie Kia "Spojené protiklady", která si bere inspiraci z kontrastů, jež lze nalézt v přírodě a lidstvu. Ústředním prvkem této filozofie designu je nová vizuální identita evokující pozitivní síly a přírodní energii, s kontrastní kombinací ostrých stylistických prvků a skulpturálních tvarů.
Ocenění Auto roku 2022 (COTY 2022) je posledním z rostoucího počtu celosvětově uznávaných ocenění, která byla modelu EV6 udělena od jeho loňského uvedení na trh. Mezi další tituly, které si nedávno připsal, patří např: 2022 Irish Car of the Year; 2022 What Car? 'Car of the Year'; 'Crossover of the Year' v rámci ocenění TopGear.com 2021; 'Premium' vítěz v rámci ocenění German Car of the Year 2022; a společný vítěz inauguračního ocenění 'Best Cars of the Year' 2021/2022.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?