Unikátní off-road Apocalypse Hellfire 6x6 založený na Jeepu Gladiator byl nedávno prodán na eBay. Nový majitel za něj zaplatil ohromných 220 000 USD (asi 4,9 milionů Kč)
Firma Apocalypse 6x6 je specialista,jak již název napovídá, na výrobu terénních speciálů s pohonem 6ti kol. Jako základ pro své off-roady používají vozy Jeep a Dodge RAM. Do širšího podvědomí se značka dostala díky filmu The Lost City v hlavních rolích se Sandrou Bullock a Channingem Tatumem. Běžný Apocalypse Hellfire je založený na Jeepu Gladiator a dle zvoleného motoru se jeho cena pohybuje mezi 150 až 200 tisíci USD (3,35 až 4,46 milionů Kč).
Ač Hellfire není úplně vůz, který by bylo možno vidět na každém rohu, tak se dá říct, že normálně prodávaný exemplář má standardizovaný vzhled. Pojďme se podívat, proč za tento konkrétní kus byl někdo ochotný připlatit téměř půl milionu Kč oproti nejdražší možné variantě.
Pod jeho kapotou je nejvýkonnější motor, jaký můžete mít. Je to 6,2litrový Hellcat V8 s výkonem 750 koní. Ale tou hlavní změnou je přepracovaná příď, která místo standardní masky chladiče a světel má nyní integrovanou světelnou lištu Oculus Tron, která je inspirována Teslou Cybertruck.
Dát jen za jiná světla čásku, za kterou se dá ve Spojených státech koupit slušné auto, mně přijde úplně zbytečné. Navíc u vozu, který opravdu nejde přehlédnout. Ale proti gustu...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?