Story of Gumbalkan, část první

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 20. února 2022, 17:43 Google+

S kluky, kteří stojí za fenoménem posledních let, se snažím udělet rozhovor již téměř čtvrt roku. Přes všechny deadliny jsem z Ředitelství Gumbalkánu slyšel jen "sorry, fuck ti to neděláme schválně, jen jsme na tebe zapomněli. Až si pak konečně udělali čas a já byl ohromen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Richard a Stefan

Richard a Stefan | foto: facebook

Sdílejte článek

Místo pouhých pár odpovědí na něco, čemu bych s trochou nadsázky mohl říkat "pokus o rozhovor, přišel mi úžasný text s nadpisem "Story of Gumbalkan. Seznamte se, jsme Richard a Stefan"

Pár dní jsem přemýšlel, jak jejich příběh zpracovat do článku a nakonec jsem se rozhodl rozdělit ho na tři části a vydávat dnes a pak ve dvou nadcházejících nedělích. 

img-responsive

Richard a Stefan | foto: facebook

Kde se vzal nápad na Gumbalkan?

Začalo to tím, že jsme s Toyotou 4Runner za 66 tisíc přijeli Baltské země. Za 14 dní 6 000 km. Projeli jsme tehdy Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Makedonii, Albánii, Černou Horu, Chorvatsko a Srbsko.

Ani ne po půl roce od našeho návratu jsme začali spřádat další plán, tentokrát vetší a odvážnější. Rozhodli jsme se, že dojedeme Škodou Felicia na Pamir Highway v Tádžikistánu. Když už jsme takovou cestu vymysleli, chtěli jsme trochu pobavit lidi a tak jsme začali být na FB trochu aktivní, přidávali příspěvky, fotky. Koupili jsme za 3 tisíce auto, naučili se, jak vlastně funguje, svépomocí ho dali do expedičního stavu, vyřídili potřebná víza, naplánovali trasu a vyrazili.

Jak vás napadlo to jméno Gumbalkan?

Gumball+ Balkán. Gumball jsou závody drahých aut, hotely, kurvy, chlast. Gumbalkan je stan, oheň a špekáčky.

Který rok se jel první ročník?

2018

Kolik bylo posádek?

80

Čím jste jeli vy?

Dva Golfy mk3

img-responsive

Gumbalkan | foto: Gumbalkan

Čím pojedete příští rok?

Auto ještě nemáme. Času je spousta, ale snažíme se sehnat limuzínu.

Proč je limit zrovna 25 000 Kč, je to ekvivalent 1 000 €?

Říkali jsme si, že to je taková ideální hranice, kdy se dá sehnat spousta dobrých aut, ale žádné dobré auto. Haha.

Proč se startuje zrovna z Ostravy, myslíte, že tam někdo trefí?

Protože jsme oba z Ostravy a máme to blízko.

Startují všichni najednou nebo postupně?

Jak kdo chce, ale start je víceméně hromadný. Nikoho ale nenutíme, aby startoval stejně jako ostatní.

Kudy povede trasa?

V létě přes Maďarsko do Rumunska. Rumunsko je to, kde all the magic happens.

Jaké úpravy na vozech doporučujete?

Hlavně vizuální. Takže nějaké nesmyslné a vtipné barvy - ruku na srdce, kdo někdy nechtěl natřít auto válečkem? Nebo nastříkat sprejem? Křídlo, obrovskou zahrádku na střechu,.. Šusplech neboli kryt olejové vany je určitě vhodné udělat, ale není určitě potřeba auto zvedat až do nebe. Ikdyž to taky doporučujeme, protože je to sranda a člověk se spoustu naučí. A dobré pneu. Potřeba nejsou, ale vypadají sakra dobře.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Gumbalkan

Jaké nejvíce bizár úpravy jste u posádek viděli?

Obrovské dildo místo řadící páky, což je super sranda, dokud s ním nemusíte týden řadit. Ale nás to hodně pobavilo. Potom borci vzali firemní Transit, dovnitř naházeli slámu, pověsili trenky na šňůru, udělali šoupací dveře ze dřeva a jeli. Těch bizarních úprav ale bylo tolik, že bychom tady byli dlouho...

Na co si dát po cestě největší pozor?

Aby člověk myslel v každé situaci na to, že on je ta návštěva. Jak u místních, tak u policie, ale to nejen v Rumunsku. Pravidelně se nás lidi ptají, jestli nás nebuzerují četníci, za ty naše úpravy. Ale my s tím nikdy problém neměli. Ke všem se chováme slušně a s respektem. Hodíme nějaké vtípky, které většinou pobaví jenom nás, ale četnictvo má dost pochopení a za to jim děkujeme ☺

Kromě týdenních expedic pořádáte i jiné akce?

Vytrvalostní závody na okruhu, Moped GP, vytrvalostní autocross a v plánu máme i další, ale to si zatím necháme pro sebe.

A pokud se těšíte na tu opravdovou Story o Gumbalkánu, tak nezapomeňte příští neděli žhavit náš web Autoroadu.

Poděkování sponzorům:

Firma Topkaravany: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Vytisknout

Diskuze: Story of Gumbalkan, část první

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW iX Flow

Za takovou vychytávku by se nestyděl ani James Bond

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud