Když se někoho zeptáte, jakou barvu by si vybral, kdyby vyhrál MINI, často okamžitě odpoví: „British Racing Green.“ Proč se zdá, že tato tmavě zelená barva je s vozy MINI spojena stejně neodmyslitelně jako čaj o páté s Anglií?
Historie zelené barvy British Racing Green, jak se jí říká, je nedílnou součástí historie automobilových závodů. Existuje jedna osoba, která má velký podíl na vzestupu tohoto sportu: James Gordon Bennet Jr. – americký sportovní nadšenec a vydavatel novin, který se na konci 19. století rozhodl uspořádat automobilové závody. A právě on založil ve Francii Pohár Gordona Benneta, který je v podstatě předchůdcem dnešních Velkých cen. V letech 1900 až 1905 se v rámci těchto závodů evropské automobilky proháněly se svými „hotrody“ v závodních barvách po prašných venkovských cestách a bojovaly o čestné vítězství a právo pořádat následující rok závod ve své zemi.
V roce 1902 vyhrál Bennetův pohár a s ním i právo Velké Británie pořádat následující ročník závodu britský pilot Selwyn Francis Edge. To se však ukázalo jako nemožné, protože v Anglii platil rychlostní limit 12 mil za hodinu, tedy méně než 20 km/h, což bylo i v té době extrémně pomalé tempo. Závod se proto musel přesunout do Irska, kde rychlostní limity neplatily. A legenda praví, že britští závodníci natřeli své vozy na zeleno, aby vzdali hold zelenému ostrovu, který závod hostil. Jaký odstín zelené byl použit, zda smaragdová, lovecká nebo mechová, není přesně známo. Ale příběh o možné době zrodu britské závodní zeleně se každopádně krásně čte.
Zajímavé je, že neexistuje žádná konkrétní zelená barva známá jako British Racing Green. Spíše existuje celá řada odstínů zelené, které nesou tento název. Různé varianty této barvy používaly britské závodní týmy. Známý byl například BRG really díky mistru světa formule 1 Jacku Brabhamovi. V roce 1959 si Australan přivezl tento prestižní titul s vozem Cooper T51 a v následujícím roce s vozem Cooper T53. Jeho mistrovské vozy F1 měly vpředu dva bílé pruhy na zeleném pozadí a postavil je tým vizionáře motoristického sportu Johna Coopera, muže, který navrhl a propůjčil své jméno i vozu Mini Cooper.
Malý „knedlík“ Mini v letech 1964 až 1967 třikrát vyhrál Rallye Monte-Carlo. Při prvním z těchto vítězství se Paddy Hopkirk se svým spolujezdcem Henrym Liddonem prosadili proti mnohem silnější konkurenci v červeno-bílém Mini. Také následující jezdci dosáhli svých vítězství v červeno-bílých Mini, protože v té době měly všechny tovární vozy právě tento vzhled. Na mnoha závodech v šedesátých letech byl ale Mini Cooper S k vidění také v barvě British Racing Green s bílými pruhy. Další slavné vítězství získal John Love v roce 1962, kdy jeho zelený vůz vyhrál britský šampionát cestovních vozů.
U britské značky se silnou tradicí a na závodní úspěchy bohatou historií, jakou má MINI, proto nepřekvapí, že zelená British Racing Green je již 60 let jeho pevnou součástí nabídky barev. Autentická, nadčasová, stylová – to jsou slova, která vystihují jak zelenou British Racing Green, tak MINI. V průběhu let se objevilo několik variant této zelené barvy, přičemž jen od roku 2001 mělo MINI v nabídce nejméně čtyři. Zelená barva se postupně stala světlejší, jasnější a svěžejší, díky čemuž nejnovější model vypadá zářivěji a moderněji. Žádná jiná barva není tak nesmazatelně spjata s historií značky MINI a lépe nevyjadřuje její autentičnost a jedinečnost. V Evropě, Asii a Austrálii zaznamenávají modely MINI v barvě British Racing Green v posledních sedmi letech stabilní prodeje a na několika trzích dokonce jejich prodej vzrostl.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?