Italský výrobce sportovních vozů Lamborghini plánuje podle ČTK uvést na trh svůj první plně elektrický model na konci tohoto desetiletí. Řekl to šéf automobilky Stephan Winkelmann. Podle agentury Reuters to poukazuje na obezřetný přístup Lamborghini, jež spadá do skupiny Volkswagen, k přechodu na elektrický pohon. Winkelmann loni uvedl, že první plně elektrický model značky se objeví ve druhé polovině desetiletí.
Lamborghini a další hráči na trhu s vysoce výkonnými sportovními vozy - například Ferrari, Aston Martin či McLaren - se potýkají s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by přišly o vysoký výkon, od něhož se odvíjejí vysoké ceny.
Prvním plně elektrickým modelem Lamborghini bude čtyřmístné sportovně-užitkové kupé (SUV), potvrdila mluvčí automobilky agentuře ANSA. Model bude navazovat na tradici vozů GT, tedy rychlých luxusních aut určených pro jízdu na dlouhé vzdálenosti.
Winkelmann dále zopakoval, že Lamborghini do dvou až tří let převede celou svou modelovou řadu, včetně sportovních vozů Huracan a Aventador a SUV Urus, na hybridní pohon.
Tento harmonogram však znamená, že Lamborghini zaostává za konkurenčním Ferrari. To už představilo tři hybridní modely a plně elektrické auto slíbilo do roku 2025.
Šéf Lamborghini také informoval, že objemy prodejů pro letošní rok by měly odpovídat těm loňským, kdy značka dodala 8405 vozů. Objednávky podle něj již pokrývají značnou část plánované výroby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?