Italský výrobce sportovních vozů Lamborghini plánuje podle ČTK uvést na trh svůj první plně elektrický model na konci tohoto desetiletí. Řekl to šéf automobilky Stephan Winkelmann. Podle agentury Reuters to poukazuje na obezřetný přístup Lamborghini, jež spadá do skupiny Volkswagen, k přechodu na elektrický pohon. Winkelmann loni uvedl, že první plně elektrický model značky se objeví ve druhé polovině desetiletí.
Lamborghini a další hráči na trhu s vysoce výkonnými sportovními vozy - například Ferrari, Aston Martin či McLaren - se potýkají s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by přišly o vysoký výkon, od něhož se odvíjejí vysoké ceny.
Prvním plně elektrickým modelem Lamborghini bude čtyřmístné sportovně-užitkové kupé (SUV), potvrdila mluvčí automobilky agentuře ANSA. Model bude navazovat na tradici vozů GT, tedy rychlých luxusních aut určených pro jízdu na dlouhé vzdálenosti.
Winkelmann dále zopakoval, že Lamborghini do dvou až tří let převede celou svou modelovou řadu, včetně sportovních vozů Huracan a Aventador a SUV Urus, na hybridní pohon.
Tento harmonogram však znamená, že Lamborghini zaostává za konkurenčním Ferrari. To už představilo tři hybridní modely a plně elektrické auto slíbilo do roku 2025.
Šéf Lamborghini také informoval, že objemy prodejů pro letošní rok by měly odpovídat těm loňským, kdy značka dodala 8405 vozů. Objednávky podle něj již pokrývají značnou část plánované výroby.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!