Lexus NX 450h+ byl v prestižní soutěži magazínu What Car? ve Velké Británii zvolen jako plug-in hybrid roku 2021. Jde o první cenný titul pro zbrusu nové prémiové SUV střední třídy a současně první plug-in hybridní model značky Lexus. Redaktoři magazínu ‚What Car?‘ dále označili Lexus LC 500 Convertible za nejlepší luxusní vůz se skládací střechou.
Lexus NX 450h+ díky výkonné lithium-iontové baterii a obecně hospodárnému pohonnému ústrojí také nabízí výrazně delší dojezd na elektřinu, a to 70 až 74 km v kombinovaném cyklu podle WLTP, tedy 89 až 97 km v městském cyklu, což je až dvojnásobek v porovnání s konkurenty v tomto segmentu.
„Lexus NX je doposud jedním z nejpřesvědčivějších důvodů, proč se vydat ekologickou cestou. Vzhledem k jeho dlouhému dojezdu na elektřinu, což by mělo nejen snížit provozní náklady na cestování. NX se také dobře řídí a má interiér, na němž jen těžko najdete chybu. Krátce řečeno, Lexus dokázal, že provozování elektrifikovaného vozu bez kompromisů nemusí být jen čirou fantazií,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu What Car?
Lexus připravil pro NX 450h+ nové pohonné ústrojí. Plug-in hybridní verze s elektromotory a baterií vykazuje celkový systémový výkon 309 k (227 kW), z místa zrychlí na 100 km/h za 6,3 sekundy. Současně emise CO2 na úrovni 21–25 g/km a spotřeba paliva pouhých 0,9–1,1 l/100 km patří k nejlepším v dané třídě.
LC 500 Convertible navazuje na oceňovaný design vlajkového kupé LC. Model s propracovanou aerodynamikou a speciálním mechanismem skládání látkové střechy dává na odiv své efektní a elegantní křivky a současně zprostředkuje plný cestovní komfort se staženou i nataženou střechou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?