Model EV6 značky Kia v prestižním soutěžním klání britského magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘, jakož i titul ‚Elektrické SUV roku‘. Toto přelomové vítězství prvního vyhrazeného elektromobilu Kia je teprve druhým v historii, kdy titul ‚Auto roku‘ magazínu ‚What Car?‘ získal elektrický vůz – prvním byl přitom v roce 2019 model e-Niro.
„EV6 spojuje špičkový reálný dojezd s dobíjením rychlostí, které žádný jiný vůz nedokáže konkurovat, čímž odpovídá na dvě doposud největší obavy zákazníků na adresu elektromobilů. A navíc díky nasazení zakázkové podvozkové platformy pro elektromobily namísto montážního celku sdíleného s benzínovými a naftovými variantami mohla Kia s výhodou využít kompaktní rozměry elektromotorů, a vytvořit tak nesmírně prostorný a praktický vůz,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu ‚What Car?‘. „K tomu si přidejme suverénní jízdní schopnosti, mimořádnou kultivovanost, konkurenceschopné ceny nebo jedny z nejlepších záručních podmínek na trhu, a je okamžitě jasné, že nepřehlédnutelné EV6 futuristicky pouze nevypadá – budoucnost z něj přímo čiší.“
Kia EV6 přináší na trh SUV/crossoverů dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V dobíjení a výrazný styl. EV6 se pyšní dojezdem až 528 km na jedno dobití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii je možné vůz dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut.
První vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia dokládá zajímavý potenciál nové podvozkové platformy Kia E-GMP (Electric-Global Modular Platform) – do roku 2026 by na EV6 mělo navázat šest dalších vyhrazených elektrických modelů. Kia má v plánu do roku 2035 svoji evropskou modelovou nabídku plně elektrifikovat; v případě ostatních světových trhů si za cíl určila rok 2040.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?