Jako motoristický novinář toho po našich silnicích najezdím hodně a velmi často jsem svědkem malých, jindy větších přestupků a někdy mi dokonce nad chováním některých řidičů zůstane rozum stát. Dnes vám povím o tom, co nemuselo dopadnout úplně dobře.
Tentokrát jsem byl účastníkem provozu jako chodec, ne řidič, ale i tak jsem byl svědkem poměrně bizarní situace, kdy řidič bílé Škody Octavia s rakouskou státní poznávací značkou svým naprostým zatměním mozku malém způsobil dopravní nehodu. Na kruhovém objezdu v ulici Za Klíčovem na Praze 9 tento řidič bílé Octavie zapomněl sjet na odbočce k fast-foodu a namísto toho, aby tedy kruhový objezd znovu obkroužil, nenadlo ho nic lepšího, než k pohádkovému sjezdu raději zacouvat. Nutno dodat, že zmiňovaný kruhový objezd je tak malý, že už při zastavení byl téměř v půlce dalšího kola, tudíž by mu obkroužení netrvalo ani 10 sekund.
Řidič Octavie se tedy rozhodl raději zacouvat a vůbec ho očividně nenapadlo, že není na silnici sám a může tímto vyloženě hloupým počínáním ohrozit sebe i ostatní účastníky provozu. Co čert nechtěl, v momentě, kdy začal couvat, vyjela na kruhový objezd z druhé strany paní v nové Audi Q7. Ještě štěstí, že Q7 je velké SUV, díky čemuž měla paní dobrý výhled z vyvýšeného místa a tak si onoho nelogického počínání řidiče Škody Octavia všimla a včas zabrzdila. Jsem si téměř jistý, že kdyby druhé auto na kruhovém objezdu nebylo vysoké SUV, došlo by k nehodě.
Já jsem tedy v Rakousku nebyl a nevím, co tam mají, či nemají za nové móresy, ale u nás je na kruhovém objezdu přikázaný směr jízdy, což je ostatně vidět i na značce fotografie dotyčného kruhového objezdu.
Chtěl jsem se pana řidiče okamžitě optat na jeho duševní zdraví, ale měl jsem v kočárku spícího syna a nechtěl jsem ho při vášnivém vysvětlování pravidel silničního provozu probudit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?