Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

ČTK / AutoRoad.cz, 17. ledna 2022, 18:16 Google+

Škoda Auto skončí se spalovacími motory v roce 2035. Portálu Seznám Zprávy to dle sdělení ČTK řekl minulý týden předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Firma podle něj potřebuje nejméně pět elektrických modelů, lépe pak sedm.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

"Potřebujeme minimálně pět produktů elektro, nejlépe ale sedm. Když to budeme mít, bude to dobré. Musíme bojovat. V koncernu dnes o e-mobilitu bojuje každý – cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme," řekl Povšík Seznamu Zprávy.

Pokud Škoda nezíská výrobu pěti až sedmi elektromodelů, hrozí podle Povšíka ztráta až 10.000 pracovních míst. Už letos přitom automobilka snížila počet zaměstnanců o 2000, podle Povšíka šlo o přirozenou fluktuaci, agenturní zaměstnance a zastavení náborů. Firma navíc prodloužila vánoční odstávku, zpět se řada zaměstnanců vrátila až 10. ledna.

Letošní rok podle odborového předáka nebude jednoduchý. "Uděláme vše pro to, abychom na maximum vyrobili vozy pro zákazníky. Ale jak víte, už na začátku roku jsme měli první týden totální odstávku, protože jsme neměli čipy. Využili jsme to k dodělání rozdělaných vozů. To se nad míru povedlo a jsme jediná fabrika, která nevyrábí, nemá v práci lidi, ale produkuje vozy. Vyrobili jsme 17.000 vozů tím, že jsme je dodělali," řekl Povšík.

Podle Povšíka produkuje Škoda nyní elektromobil Enyaq iV, připravuje se Enyaq Coupé, bude plně elektrická Octavia. "A máme připravený i další, ale o tom zatím nelze mluvit. Potenciálně máme k dispozici připravené čtyři modely," řekl Povšík.

Škodu čeká na jaře kolektivní vyjednávání o růstu mezd. "Máme sektorově nejlepší průměrné mzdy v České republice. Máme průměr 56.000. Jsme na vrcholu a z toho už se nemusí stoupat výš tak rychle. My se budeme muset podívat na inflaci, jestli ji dorovnáme a k tomu vytvoříme i další strukturu, která pomůže. Už to nebude mzda, která se daní, ale něco, co zaměstnanec dostane jako úlevu," řekl serveru Povšík. Půjde podle něj například o levné stravování či levnou rekreaci.

Vytisknout

Diskuze: Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud