Česká obchodní inspekce (ČOI) zakázala podle sdělení ČTK prodej ručního nůžkového zvedáku na auta Compass, typ ST-105. Jeho konstrukce není dostatečně pevná, auto na něm se tak může zřítit a zranit okolo stojící lidi. Inspekce to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Zvedák je opatřen trapézovým šroubem, jeho jednotlivé části jsou vylisovány z plechu a má odnímatelnou kliku.
"Při zvedání vozidla může být nůžkový zvedák zatížen na maximální nosnost. Z důvodu nedostatečné konstrukční pevnosti může dojít k deformaci zvedáku a následnému zřícení vozidla. Pokud se bude osoba obsluhující zvedák nacházet v bezprostřední blízkosti vozidla, může dojít ke zranění," popsala inspekce nebezpečí používání zvedáku.
Výrobcem zvedáku je firma Foshan Shunde Shili Automotive Accessories a jeho maximální nosnost je 1500 kilogramů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?