Porota zvolila Dacii Spring jako nejlepší a zároveň cenově nejdostupnější vůz v této soutěži. A to je velké prvenství, neboť poprvé v 21leté historii AUTOBEST porota zvolila za vítěze vozidlo se 100 % elektrickým pohonem. Toto nejnovější ocenění navazuje na ocenění Good Deal, které Dacia získala minulý týden v soutěži Automobile Awards, a je odměnou za vizi 100% elektrické mobility: nezbytné a dostupné pro všechny.
UCCESS STORY 100% DACIA & 100 % ELECTRICDacia Spring, která byla uvedena na trh koncem března 2021, si okamžitě našla své publikum : objednalo si jí více než 43 000 zákazníků.
A to z dobrého důvodu: Spring zjednodušuje 100 % elektrickou mobilitu a nabízí vše, co je pro zákazníky nezbytné (navigaci, klimatizaci, elektrické ovládání oken, replikaci chytrého telefonu atd.), a to za cenu, která nemá v Evropě obdoby.
Pod vzhledem kompaktního SUV se skrývá rekordní prostornost se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, účinný a spolehlivý elektromotor a dojezd až 305 km (cyklus WLTP City - 230 km v kombinovaném cyklu WLTP). Kromě ocenění Best Buy Car of Europe 2022 dosáhla Dacia Spring také vynikajících výsledků v soutěži ECOBEST
Challenge 2021, kterou loni v listopadu pořádal AUTOBEST:- dojezd 221 km v kombinovaném cyklu (při homologaci WLTP 230 km). - zbývající dojezd 31 km s 0% rezervou energie na přístrojové desce.- energetická účinnost 8,25 km/kWh, což je nejlepší naměřená hodnota mezi 15 testovanými vozidly.
“Jsme velmi hrdí na to, že jsme získali ocenění AUTOBEST 2022. Tato cena potvrzuje odhodlání značky Dacia nabízet svým zákazníkůmvždy to, co pro ně má skutečný smysl. Jednoduchý a všem dostupný Spring jde dobře s dobou. Rád bych poděkoval členům poroty AUTOBEST za to, že nás tímto způsobem vyzvali k pokračování.“
Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia & LADA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?