Stávky zkušebních komisařů pro autoškoly se v tomto týdnu zúčastnilo až 150 komisařů z celkových 400. V jednotlivých dnech dvoudenní stávky pak bylo ve srovnání s předchozími týdny provedeno asi o 500 zkoušek méně za den. ČTK to v pátek sdělil mluvčí Asociace zkušebních komisařů ČR (AZK ČR) Jan Bajgar.
Zkušební komisaři v pondělí a úterý stávkovali kvůli své nespokojenosti s kroky ministerstva, které však s kritikou nesouhlasí. Nyní komisaři chtějí jednat s novým vedením resortu.
Komisaři, kteří se zapojili do stávky, podle Bajgara sice přišli do práce, nevykonávali však žádné zkoušky. Další desítky komisařů se do stávky aktivně nezapojily, ale s výtkami proti ministerstvu souhlasí, uvedla dále asociace.
Protest podle asociace splnil svůj účel. Cílem stávky podle ní bylo upozornit na nečinnost stávajícího vedení ministerstva dopravy, pokud jde o situaci ve vzdělávání komisařů. "AZK ČR již dlouhodobě upozorňuje na klesající úroveň přípravy a metodického vedení zkušebních komisařů, kteří po odborné stránce podléhají právě výše zmíněnému ministerstvu. Toto i přes opakovaná upozornění a mnohá bezvýsledná jednání práci zkušebních komisařů podceňuje a na jejich podněty nereaguje," uvedla asociace. Zároveň upozornila, že akce nemířila proti obcím, jejichž zaměstnanci komisaři jsou.
Ministerstvo dopravy s kritikou komisařů nesouhlasí a stávka podle něj byla nedůvodná. "S obcemi jsme komunikovali a shodli se, že požadavky Asociace zkušebních komisařů ministerstvo dopravy ani obce neshledávají důvodné. Odmítáme, aby si zaměstnanci obecních úřadů brali jako rukojmí žadatele o řidičské oprávnění při řešení jejich nedůvodných požadavků," uvedl před protestem mluvčí resortu František Jemelka.
Ministerstvo se proti kritice ohradilo už dříve s tím, že se se zástupci komisařů pravidelně schází. Podle Jemelky jsou zástupci komisařů členy pracovní skupiny autoškolství.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?