Auta společnosti Tesla a elektrické sportovní užitkové vozy konkurenčních značek patří mezi nejméně spolehlivé modely prodávané ve Spojených státech. Vyplývá to podle ČTK z průzkumu neziskové organizace Consumer Reports, která hodnotí výrobky a služby.
Tesla se v průzkumu 28 značek umístila na 27. místě. Těsně před značkou Lincoln společnosti Ford Motor.
"Elektrická SUV jako kategorie vozidel jsou z hlediska spolehlivosti na absolutním dně," uvedl ředitel testování vozidel v Consumer Reports Jake Fisher. Mezi elektrickými SUV je jediným vozem s nadprůměrnou spolehlivostí podle Fishera Mustang Mach-E automobilky Ford.
Consumer Reports doporučuje sedan Tesla Model 3 a jeho spolehlivost hodnotí jako průměrnou. Ostatní vozy Tesla však podle Fishera hodnotí jako podprůměrné. Kriticky se staví i k systémům automatického řízení vozů Tesla. Podle Fishera má Consumer Reports obavy, že řidiči se budou příliš spoléhat na technologii, která nemůže bezpečně převzít řízení. Tento faktor se však do hodnocení spolehlivosti nepromítl.
Fisher také uvedl, že zdrojem problémů u elektromobilů nejsou baterie nebo pohon. Majitelé hlásí problémy s jinými funkcemi, které mají dodávat vozům moderní vzhled a oslovit zákazníky. Elektromobily tak mají třeba dotykové ovládání klimatizace, sedadel a dalších zařízení, která byla dříve mechanická. To vede k problémům. U vozů Tesla jsou například problémy s křídlovými dveřmi, netěsnosti, problémy s ovládáním klimatizace či špatně lícující panely karoserie.
Nejlépe hodnocenou značkou v průzkumu byl japonský Lexus. A osm z deseti nejlépe hodnocených značek bylo japonských. To je pokračování dlouhodobého trendu. Z automobilek z amerického Detroitu v první desítce skončila jediná značka, a to na pátém místě Buick, napsala agentura Reuters.
Žebříček má pro automobilový průmysl mimořádnou důležitost. Řada zájemců o nákup vozu v USA totiž při výběru dá právě na doporučení Consumer Reports, který spolehlivost značek aut začal prověřovat začátkem 80. let minulého století.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?